Pages

♥ pengikut setia ♥

cinta kami bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, 27 April 2011

filem ombak rindu


wahh..teruja siot nak tengok filem Ombak Rindu nih.
filem ni dorang adaptasi dari novel ombak rindu.
siyess wehh besh novel tu.
bile bace cam kita dapat rase cam kite dok kat tempat Izzah tu.
aku kalau bace novel ni dulu siap nangis² la.
feel abis..
arap² filem ni akan sehebat jalan cerita dalam novel tu la ea.
kalau tak frust tertonggeng ler jawabnye.








ehh kak limah pun ade...=P

credit: mforum

untuk yang tak penah bace novel ombak rindu tu, ni dia aku bagi sinopsisnya.

 IZZAH adalah seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tua mereka akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, pak saudaranya, Taha mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bencana dalam keluarga.



Pak cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual anak saudaranya itu kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak pak saudaranya walaupun hatinya tidak rela.



Di situlah dia telah berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz telah membeli Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Di atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.



Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?


so, sama² la kite tunggu filem ni keluar nanti ye..
daaa~

No comments:

Post a Comment